در حالی که به گفته رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای۲۰ برابر بودجه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران برای پروژه‌های مطالعاتی یک بازی با آموزش سبک زندگی غربی از سوی شرکت صهیونیستی (EA (electronic arts سرمایه‌گذاری می‌شود، ‌در کشور ما هنوز چندان توجهی به این رسانه تأثیر‌گذار نمی‌شود و اندک بودجه موجود در این حوزه نیز صرف تولید بازی‌هایی شده که درست شبیه نمونه‌های وارداتی بر اساس فرهنگ غربی ساخته شده‌اند.


بازی‌های رایانه‌ای

در حالی که به گفته رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای۲۰ برابر بودجه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران برای پروژه‌های مطالعاتی یک بازی با آموزش سبک زندگی غربی از سوی شرکت صهیونیستی (EA (electronic arts سرمایه‌گذاری می‌شود، ‌در کشور ما هنوز چندان توجهی به این رسانه تأثیر‌گذار نمی‌شود و اندک بودجه موجود در این حوزه نیز صرف تولید بازی‌هایی شده که درست شبیه نمونه‌های وارداتی بر اساس فرهنگ غربی ساخته شده‌اند.

امروز شاید حتی دیگر دنیای رسانه‌های یک‌سویه‌ای همچون سینما و انیمیشن نیز به پایان رسیده باشد. دنیای غرب برای تغییر ذائقه و سبک زندگی مردم دیگر کشورها از رسانه‌ای بسیار کارآمد‌تر استفاده می‌کند؛ ‌رسانه‌ای که بر خلاف سینما و انیمیشن مخاطبش منفعل نیست، بلکه مخاطب در جریان بازی رایانه‌ای زندگی می‌کند، انتخاب می‌کند، می‌جنگد، ‌پیروز می‌شود و در خلال تمام این فعالیت‌ها کم کم متوجه می‌شود چقدر نگاهش به زندگی تغییر کرده و ناخودآگاه مجری سبک زندگی القا شده در جریان بازی‌های رایانه‌ای شده است.